OBSAH
- Úvodné slovo starostu obce
- Identifikačné údaje obce
- Organizačná štruktúra obce a identifikácia vedúcich predstaviteľov
- Poslanie, vízie, ciele
- Základná charakteristika obce
5.1. Geografické údaje
5.2. Demografické údaje
5.3. Ekonomické údaje
5.4. Symboly obce
5.5. Logo obce
5.6. História obce
5.7. Pamiatky
5.8. Významné osobnosti obce
- Plnenie úloh obce (prenesené kompetencie, originálne kompetencie)
6.1. Výchova a vzdelávanie
6.2. Zdravotníctvo
6.3. Sociálne zabezpečenie
6.4. Kultúra
6.5. Hospodárstvo
- Informácia o vývoji obce z pohľadu rozpočtovníctva
7.1. Plnenie príjmov a čerpanie výdavkov za rok 2016
7.2. Prebytok/schodok rozpočtového hospodárenia za rok 2016
7.3. Rozpočet na roky 2017 - 2019
- Informácia o vývoji obce z pohľadu účtovníctva
8.1. Majetok
8.2. Zdroje krytia
8.3. Pohľadávky
8.4. Záväzky
- Hospodársky výsledok za rok 2016 - vývoj nákladov a výnosov
- Ostatné dôležité informácie
10.1. Prijaté granty a transfery
10.2. Poskytnuté dotácie
10.3. Významné investičné akcie v roku 2016
10.4. Predpokladaný budúci vývoj činnosti
10.5 Udalosti osobitného významu po skončení účtovného obdobia 10.6. Významné riziká a neistoty, ktorým je účtovná jednotka vystavená
- Úvodné slovo starostu obce
Vážení spoluobčania, táto individuálna výročná správa našej obce nám dáva informácie ako to bolo v uplynulom roku. Obsahuje základné informácie o obci, o stave v ktorom sa nachádza, ako aj ekonomické informácie z účtovnej závierky za obec, ako celku vo vyváženej miere a jej súčasťou sú analýzy stavu a prognózy vývoja obce na ďalšie obdobie.
Rok 2016 bol pre obec a obecný úrad náročný. Stále hľadáme optimálny model vo fungovaní samosprávnych orgánov, ako aj obecného úradu, či materskej škôlky. Pokračovali sme v nastavovaní nových pravidiel v rámci obchodných vzťahov, rok sa niesol v režime konsolidácie verejných financií. Je fakt , že počet kompetencií kladených na samosprávne orgány na jednej strane je obrovský , no finančné krytie na ich zabezpečovania značne zaostáva.
V uplynulom roku sa urobila rekonštrukcia a modernizácia verejného osvetlenia, kde sme získali z Ministerstva hospodárstva SR dotáciu vo výške 122.047,09 EUR. Pokračovali sme v budovaní obecného hospodárskeho dvora v areáli PD, dobudovali sme zberné miesto na tom- to dvore. Pokračovali sme so spracovaním zmien a doplnkov územného plánu obce, ako aj s prípravou drobných pozemkových úprav v lokalite Roveň od Pečkova. Postupne vykonávame revitalizáciu parku v Gäceli a pripravujeme jeho väčšie využitie, postupne vysporiadávame pozemky pod obecnými objektmi . Bolo toho samozrejme omnoho viacej, veľa prác a činností bolo poskladaných z práce zamestnancov úradu, poslancov a občanov ochotných pomôcť, firiem či živnostníkov, ako aj nezamestnaných, ktorí pracovali prostredníctvom úradu práce. Čo je veľmi dobré, je že sa nezabudlo na kultúru a šport, v roku 2016 sme mali 24 akcií priamo v obci. Určité vákum v prenose informácií k občanom sa nám podarilo vyplniť vydávaním obecného spravodaja. - 2x do roka.
Toto všetko sa udialo okolo nás a pri práci, ktorá nás obklopuje sme si to ani neuvedomovali. Chcem poďakovať všetkým občanom, ktorí svojou ochotou, obetavosťou a množstvom práce dennodenne tvoria a žijú v našej dedine za uplynulý rok.
- Identifikačné údaje obce
Názov: Obec Oravská Poruba
Sídlo: Oravská Poruba 290
IČO: 0031475700
DIČO: 2020561796
Štatutárny orgán obce: Peter Hrivnák
Telefón: 0905509175
Mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
3.Organizačná štruktúra obce a identifikácia vedúcich predstaviteľov
Orgány obce
a) obecné zastupiteľstvo
Obecné zastupiteľstvo je zastupiteľský zbor obce Oravská Poruba zložený z poslancov zvolených v priamych voľbách obyvateľmi obce Oravská Poruba. Obecné zastupiteľstvo malo v roku 2016 - 7 poslancov. Obecné zastupiteľstvo rozhoduje o všetkých základných otázkach života obce Oravská Poruba a vykonáva svoju vyhradenú právomoc podľa § 11 ods. 3 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov.
b) starosta obce
Starosta obce je predstaveným obce a najvyšším výkonným orgánom obce, ktorého volia obyvatelia obce v priamych voľbách. Starosta obce je štatutárnym orgánom obce v majetkovoprávnych vzťahoch obce a v pracovnoprávnych vzťahoch pracovníkov obce, v administratívnych vzťahoch je správnym orgánom ( § 13 ods. 3 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení, v znení neskorších predpisov).
Predstavitelia orgánov obce v roku 2016 :
Starosta obce: Peter Hrivnák
Zástupca starostu obce: Peter Bajdich
Hlavný kontrolór obce:
Ing.Hrabalová Eva
Obecné zastupiteľstvo:
Ing.Sidónia Mikušová
Jozef Diškanec
Mgr.Milan Franko
Štefan Gabri
Peter Bajdich
Peter Gálik
Ing.Ľubomír Maťuga
Obecný úrad: Bc.Mária Babiaková – ekonómka OcÚ
Božena Červeňová – administratívna pracovníčka
Juraj Kováčik - robotník
Uznesením OZ č. 06/14 Obecné zastupiteľstvo zriadilo komisie obecného zastupiteľstva a Obecné zastupiteľstvo zvolilo predsedov komisií obecného zastupiteľstva.
a) komisia pre ochranu verejného záujmu – Jozef Diškanec- uznes.č.10/2014
b) komisia mládeže, kultúry a športu – Ing.Sidónia Mikušová – uznes.č.8//2014
c) komisia finančná a verejného poriadku – Peter Gálik – uznes.č.7/2014
d) komisia výstavby, životného prostredia a dopravy – Ing.Ľubomír Maťuga – uznes.č.9/2014
4.Poslanie, vízie, ciele
Poslanie obce:
Poslanie je komplexná a všeobecná definícia objasňujúca mandát obce Oravská Poruba. Poslanie opisuje a prezentuje základné služby /produkty/, ktoré poskytuje a identifikuje hlavných „zákazníkov“, t.j. jej obyvateľov, miestnych podnikateľov, záujmové združenia a pod. Poslanie vyjadruje základný dôvod existencie obce Oravská Poruba a odpovedá na tri otázky: Čo obec robí? Prečo to robí? Pre koho to robí?
Predpokladom pre zabezpečovanie kvalitných služieb obyvateľom obce, podnikateľom či návštevníkom a celkový plynulý chod samosprávy a jej orgánov je dôsledný denný operatívny manažment a realizácia profesionálnych interných služieb. Tieto zahŕňajú celú škálu aktivít počnúc obstarávaniami tovarov, služieb a prác, cez interné právne poradenstvo a zastupovanie obce pri súdnych sporoch až po udržiavanie počítačovej siete, zálohovanie dát či aktualizovanie a zverejňovanie informácií, ktoré slúžia aj obyvateľom obce. Samospráva obce Oravská Poruba disponuje aj nemalým majetkom- budovami, pozemkami, bytovými a nebytovými priestormi. Efektívne spravovanie aktív takéhoto rozsahu a zabezpečovanie jeho maximálnej výnosnosti je možné len za predpokladu existencie prehľadnej a aktuálnej evidencie, ktorá slúži vedeniu obce a poslancom obecného zastupiteľstva . Významnú úlohu zohráva aj odborné vzdelávanie zamestnancov úradu s cieľom zabezpečiť ich ďalší profesionálny rast, vedúci k zvýšeniu kvality samosprávou poskytovaných služieb. Medzi významné činnosti – a to najmä z pohľadu obyvateľov obce – patrí administrovanie zasadnutí orgánov obce. Práve tieto autority rozhodujú o všetkých dôležitých zmenách, ktoré sa premietajú do života obyvateľov, napr. prostredníctvom všeobecne záväzných nariadení. Jedným zo základných predpokladov rozvoja obce je dodržiavanie zákonnosti a pravidiel miestnej samosprávy, ochrana života a osobného majetku občanov, ale aj životného prostredia. V súlade s poslaním obce Oravská Poruba všetky tieto úlohy realizuje štátna polícia. K dosiahnutiu zámeru – vybudovať bezpečnú obec- polícia vykonáva všeobecnú prevenciu kriminality, aktívnu ochranu verejného poriadku, života, zdravia občanov a majetku. Súčasťou bezpečnostnej politiky obce je aj výkon ochrany pred požiarmi a civilnej ochrany obyvateľov.
Vízia.
Obec Oravská Poruba bude obcou, ktorá bude vyvážene zabezpečovať podmienky pre harmonický život všetkých kategórií svojich obyvateľov. Obec sa stane príjemným sídlom zabezpečujúcim komplexné sociálne služby pre svojich obyvateľov. Bude vyvážene a ohľaduplne využívať svoje prírodné bohatstvo za účelom jeho ekonomického a ekologického zveľaďovania. V súvislosti s rozvojom cestovného ruchu sa bude snažiť čo najlepšie prezentovať svoje kultúrne tradície a zvyklosti v duchu rozvoja kultúrneho povedomia nielen vo svojom regióne, ale aj za hranicami Slovenskej republiky. Do šírenia kultúrnych hodnôt sa budú zapájať hlavne kultúrne spolky orientujúce sa na prezentáciu tradičných remesiel a zvyklostí. Z hospodárskeho hľadiska obec vytvorí priaznivé podmienky na rozvoj tradičných výrobných a nevýrobných odvetví, pre ktorých rozvoj má obec najväčší potenciál – priemyselnú výrobu a poľnohospodárstvo . V oblasti cestovného ruchu obec vytvorí podmienky na rozvoj stravovacích, ubytovacích a športovo relaxačných služieb. V oblasti propagácie sa obec zameria na prezentáciu vlastných kultúrno- historických hodnôt a kultúrnej identity typickej pre túto oblasť.
Strategický cieľ obce
Na základe analýzy súčasnej situácie a predpokladov ďalšieho rozvoja je pre obec Oravská Poruba stanovený nasledovný strategický cieľ: „ Zabezpečiť trvale udržateľný rozvoj obce Oravská Poruba, po ekonomickej, sociálnej, kultúrnej stránke. Ekonomický, kultúrny a spoločenský rast bude zabezpečený prostredníctvom disponibilného potenciálu nachádzajúceho sa v ľudských, prírodných a ekonomických zdrojoch. Hlavné zameranie ekonomickej činnosti bude obec smerovať do ekologicky nezávadných prevádzok v oblasti cestovného ruchu, priemyslu, poľnohospodárstva a priemyselnej výroby, pre ktoré má ideálne rozvojové predpoklady. Zabezpečiť ochranu životného prostredia a jeho zveľaďovanie hlavne v podobe rozvoja a kultivácie oddychových zón v obci a športovo rekreačných areálov. Formulácia strategického cieľa vychádza z predpokladu, že budú vytvorené podmienky pre stabilizáciu, rozvoj a adaptáciu ekonomicky aktívnych a výkonných subjektov. Zvyšovanie výkonnosti hospodárstva na udržateľnej úrovni v dlhodobom horizonte a rast jeho konkurencieschopnosti je považované za prioritu. Zároveň však musia byť vytvorené také podmienky, aby sa nezvyšovali výdavky verejných prostriedkov, ale aby nastala ich konsolidácia za účelom podpory nových rozvojových projektov. Navrhovaná stratégia vychádza zo strategických prístupov v rámci regionálneho rozvoja, ktoré sú postavené na aktivizácii nedostatočne využívaného potenciálu a podpore hospodárskeho rozvoja obce a okolia, rozšírení a zvýšení podielu aktivít na úrovni partnerstva, aktivizácii nástrojov riadenia verejných výdavkov za účelom ich zníženia. Súbežne je však potrebné venovať pozornosť aj rozvíjaniu ľudských zdrojov. Hlavným zámerom stratégie v tejto oblasti je zapojenie viacerých subjektov a postup riešenia danej problematiky v rámci partnerstva. V oblasti vybavenia územia dopravnou infraštruktúrou sa stratégia orientuje hlavne na vybudovanie prepojenia regiónu tak, aby bola zabezpečená napojenosť na dopravné koridory v dostatočnom čase a kvalite. Okrem zlepšenia dopravnej obslužnosti sa pozornosť venuje aj rozvoju informačnej spoločnosti. Stratégia v oblasti životného prostredia je zameraná na zlepšenie situácie zavádzaním nových ekologických metód výroby energie, novým prístupom občanov k ochrane životného prostredia. Stratégia je založená na eliminácii kľúčových disparít, ktoré sú bariérou rozvoja a na využití pozitívnych výhod, ktoré poskytujú príležitosti pre dlhodobý rast. To je možné uskutočniť len na úrovni partnerstva spoluprácou verejného a súkromného sektora a integrovaným prístupom k riešeniu ekonomických, sociálnych a environmentálnych aspektov. Na dosiahnutie strategického cieľa budú podporovať globálne ciele podľa jednotlivých kľúčových odvetví. Uvedené ciele plne korešpondujú s hlavnými cieľmi definovanými v PHSR Žilinského samosprávneho kraja a podporujú jeho naplnenie.
5.Základná charakteristika obce
Obec je samostatný územný samosprávny a správny celok Slovenskej republiky. Obec je právnickou osobou, ktorá za podmienok ustanovených zákonom samostatne hospodári s vlastným majetkom a s vlastnými príjmami. Základnou úlohou obce pri výkone samosprávy je starostlivosť o všestranný rozvoj jej územia a o potreby jej obyvateľov.
5.1. Geografické údaje
Geografická poloha obce : geografická šírka 49 26 severnej šírky
Geografická dĺžka 19 18 východnej dĺžky
Susedné mestá a obce : Veličná, Žaškov, Dolný Kubín, Jasenová, Vyšný Kubín, Komjatná
Celková rozloha obce : 1320 ha
Nadmorská výška : najvyššia – 734 mn. – vrch Pečkova
Stredná – 595 mn.
5.2. Demografické údaje
Hustota a počet obyvateľov : 1. 053
Národnostná štruktúra : Slováci, Česi, Maďari
Štruktúra obyvateľstva podľa náboženského významu : Evanjelická cirkev ausg .vyznania,
Rímsko-katolícka cirkev
:
5.3. Symboly obce
Erb obce : V zelenom štíte vedľa seba postavené zlaté hrable, strieborná kosa na zlatom kosisku a zlaté cepy, nad nimi strieborný vľavo otočený holub so zlatou zbrojou
Pečať obce :Erb obce , či už vo farebnej , čiernobielej alebo inej podobe obec Oravská Poruba môže používať najmä vo svojej obecnej pečati, a tiež – rešpektujúc staré heraldické zvyklosti – na označenie svojho majetku, hnuteľného a nehnuteľného, ako aj pri všetkých na to vhodných príležitostiach.
5.4. Logo obce - nemáme
5.5. História obce
Oravská Poruba leží v Oravskej vrchovine, doline potoka Poruba, Katastrálne územie Oravskej Poruby sa skladá z troch sídelných celkov:
- zemiansky majetok Gäceľ
- bývalá obec Zábrež
- bývalá obec Poruba
ORAVSKÁ PORUBA (1350)
Leží na ľavom brehu rieky Oravy, je to slovenská obec v okrese Dolný Kubín so stredoslovenským nárečím. Osada vznikla porubom lesov, ktoré patrili mestečku Veličná. V roku 1350 sa spomína pod menom Jabloň. V roku 1420 sa dedina Jabloňová spomína ako príslušenstvo ku hradu Orava. Osade najviac škodili litovské vojská roku 1683, pretože ležala na hlavnej kráľovskej ceste. Obyvatelia obce sa zaoberali poľnohospodárstvom a z remesiel tu mali zastúpenie čižmári, obuvníci, včelári. Od roku 1728 fungoval v obci jeden múčny mlyn. Poruba zostala v poddanskom pomere oproti hradnému panstvu až do roku 1848. Po zrušení poddanstva patrila obec k Uhorsku a od roku 1918 patrila do ČSR a rozvíjali sa tu ďalšie remeslá ako kováčstvo, tesárstvo. Oravská Poruba má bohaté možnosti rekreácie a výletov do prírody, v zimnom období klzisko v Lúžku a lyžiarsky vlek pod Novými Lazmi. V obci je založený požiarny zbor, telovýchovná jednota a folklórny súbor Porubanka, folklórny súbor Porubček, Jednota dôchodcov.
5.6. Pamiatky
Dňa 24.4.1848 sa v Gäceli konalo stretnutie významných oravských národovcov, ktorí pred Bajčiovskou vežou spísali Gäceľské žiadosti.
5.7. Významné osobnosti obce - žiadne
6. Plnenie funkcií obce (prenesené kompetencie, originálne kompetencie)
6.1. Výchova a vzdelávanie
V súčasnosti výchovu a vzdelávanie detí v obci poskytuje:
- Materská škola v Oravskej Porube
6.2.Zdravotníctvo
Zdravotnú starostlivosť poskytuje:
Lekár – Mudr. Malíková ( súkromný )
6.3. Sociálne zabezpečenie
Sociálne služby v obci zabezpečuje : nemáme opatrovateľky
6.4. Kultúra
Spoločenský a kultúrny život v obci zabezpečuje :
Obecný úrad v Oravskej Porube v spolupráci s kultúrnou komisiou,
Folklórny súbor Porubanka, folklórny súbor Porubček, Jednota Dôchodcov,
ZPOZ
Telovýchovná Jednota Družstevník Oravská Poruba
Materská škola,
Obyvatelia obce Oravská Poruba
6.5. Hospodárstvo
Najvýznamnejší poskytovatelia služieb v obci :
Jednota, Potraviny Bruncková Jarmila,
Stolári: Dušan Sopúch, Dušan Vicáň, Ján Trnkóci, Ľubomír Mikuš
Najvýznamnejší priemysel a podnikatelia v obci :
Zlieváreň Zábrež
MM Steel
M3- p.Muráň
FK Metal
Slovtop
IMVS – p.Vladimír Sopúch
OMNIKO
Lubimex
Najvýznamnejšia poľnohospodárska výroba v obci :
Agrodružstvo Oravská Poruba
Súkromne hospodáriaci roľníci:
Vicáň Ján 271 , Vicáňová Darina 61, Šuvadová Viera, Šuvada Michal, Kuriš Miroslav, Milan Bruncko, Viciaňová Zuzana
-
7.Informácia o vývoji obce z pohľadu rozpočtovníctva
Základným nástrojom finančného hospodárenia obce bol rozpočet obce na rok 2016.
Obec zostavila rozpočet podľa ustanovenia § 10 odsek 7) zákona č.583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Rozpočet obce na rok 2016 bol zostavený ako prebytkový. Bežný rozpočet bol zostavený ako prebytkový a kapitálový rozpočet ako schodkový.
Hospodárenie obce sa riadilo podľa schváleného rozpočtu na rok 2016.
Rozpočet obce bol schválený obecným zastupiteľstvom dňa 12.12.2015 uznesením č.89/2015
Rozpočet bol zmenený štyrikrát:
prvá zmena schválená dňa 15.06.2016 uznesením č. 27/2016
druhá zmena schválená dňa 17.08.2016 uznesením č.39/2016
tretia zmena schválená dňa 26.10.2016 uznesením č. 59/2016
štvrtá zmena schválená dňa 14.12.2016 uznesením č. 71/2016
7.1 Plnenie príjmov a čerpanie výdavkov za rok 2016
Schválený rozpočet
|
Schválený rozpočet po poslednej zmene |
Skutočné plnenie príjmov/ čerpanie výdavkov k 31.12.2016 |
% plnenia príjmov/ % čerpania výdavkov |
|
Príjmy celkom |
324.918,00 |
521.792,46 |
490.508,49 |
94 |
z toho : |
|
|
|
|
Bežné príjmy |
319.918,00 |
352.543,37 |
358.717,53 |
101,75 |
Kapitálové príjmy |
5.000,00 |
127.749,09 |
127.749,09 |
100 |
Finančné príjmy |
0 |
41.500,00 |
4.041,87 |
9,74 |
Príjmy RO s právnou subjektivitou |
0 |
0 |
0 |
0 |
Výdavky celkom |
316.083,00 |
521.767,55 |
477.871,31 |
91,59 |
z toho : |
|
|
|
|
Bežné výdavky |
299.083,00 |
358.993,93 |
328.860,51 |
91,61 |
Kapitálové výdavky |
17.000,00 |
22.269,00 |
8.506,18 |
38,2 |
Finančné výdavky |
0 |
140.504,62 |
140.504,62 |
100 |
Výdavky RO s právnou subjektivitou |
||||
Rozpočet obce |
8.835,00 |
24,91 |
12.637,18 |
|
7.2. Prebytok rozpočtového hospodárenia za rok 2016
Hospodárenie obce |
Skutočnosť k 31.12.2016 |
Bežné príjmy spolu |
358.717,53 |
z toho : bežné príjmy obce |
358.717,53 |
bežné príjmy RO |
|
Bežné výdavky spolu |
328.860,51 |
z toho : bežné výdavky obce |
328.860,51 |
bežné výdavky RO |
|
Bežný rozpočet |
29.857,02 |
Kapitálové príjmy spolu |
127.749,09 |
z toho : kapitálové príjmy obce |
127.749,09 |
kapitálové príjmy RO |
|
Kapitálové výdavky spolu |
8.506,18 |
z toho : kapitálové výdavky obce |
8.506,18 |
kapitálové výdavky RO |
|
Kapitálový rozpočet |
119.242,91 |
Prebytok/schodok bežného a kapitálového rozpočtu |
149.099,93 |
Vylúčenie z prebytku |
|
Upravený prebytok/schodok bežného a kapitálového rozpočtu |
149.099,93 |
Príjmy z finančných operácií |
4.041,87 |
Výdavky z finančných operácií |
140.504,62 |
Rozdiel finančných operácií |
-136.462,75 |
Príjmy spolu |
490.508,49 |
VÝDAVKY SPOLU |
477.871,31 |
Hospodárenie obce |
12.637,18 |
Vylúčenie z prebytku |
|
Upravené hospodárenie obce |
Prebytok rozpočtu v sume 149.099,93 EUR zistený podľa ustanovenia § 10 ods. 3 písm. a) a b) zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. bol v rozpočtovom roku 2016 vysporiadaný :
- na prekrytie schodku finančných operácii vo výške 136 462,75 EUR
Zostatok prebytku rozpočtu v sume 12 637,18 EUR, navrhujeme použiť na:
- tvorbu rezervného fondu vo výške 12 637,18 EUR
Na základe uvedených skutočností navrhujeme tvorbu rezervného fondu za rok 2016 vo výške 12.637,18 EUR.
7.3. Rozpočet na roky 2017 - 2019
Skutočnosť k 31.12.2016 |
Rozpočet na rok 2017 |
Rozpočet na rok 2018 |
Rozpočet na rok 2019 |
|
Príjmy celkom |
490.508,49 |
377.744,00 |
377.744,00 |
377.744,00 |
z toho : |
|
|
|
|
Bežné príjmy |
358.717,53 |
377.644,00 |
377.644,00 |
377.644,00 |
Kapitálové príjmy |
127.749,09 |
100 |
100 |
100 |
Finančné príjmy |
4.041,87 |
|
|
|
Príjmy RO s právnou subjektivitou |
|
|
|
|
|
Skutočnosť k 31.12.2016 |
Rozpočet na rok 2017 |
Rozpočet na rok 2018 |
Rozpočet na rok 2019 |
Výdavky celkom |
477.871,31 |
377.744,00 |
377.744,00 |
377.744,00 |
z toho : |
|
|
|
|
Bežné výdavky |
328.860,51 |
359.924,00 |
359.924,00 |
359.924,00 |
Kapitálové výdavky |
8.506,18 |
5.000,00 |
5.000,00 |
5.000,00 |
Finančné výdavky |
140.504,62 |
12.820,00 |
12.820,00 |
12.820,00 |
Výdavky RO s právnou subjektivitou |
|
|
|
|
8. Informácia o vývoji obce z pohľadu účtovníctva
8.1. Majetok
Názov |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
Skutočnosť k 31.12.2016 |
Predpoklad na rok 2017 |
Majetok spolu |
2.325.092,38 |
2.288.677,30 |
2.279.021,28 |
2Neobežný majetok spolu |
2.252.322,24 |
2.207.046,32 |
2.190.321,28 |
z toho : |
|
|
|
Dlhodobý nehmotný majetok |
4.278,66 |
4.278,66 |
4.278,66 |
Dlhodobý hmotný majetok |
2.112.000,96 |
2.066.725,04 |
2.050.000,00 |
Dlhodobý finančný majetok |
136.042,62 |
136.042,62 |
136.042,62 |
Obežný majetok spolu |
72.264,39 |
81.271,88 |
88.700,00 |
z toho : |
|
|
|
Zásoby |
398,69 |
171,81 |
200 |
Zúčtovanie medzi subjektami VS |
|
|
|
Dlhodobé pohľadávky |
|
|
|
Krátkodobé pohľadávky |
3.427,66 |
3.081,27 |
3.100,00 |
Finančné účty |
68.438,04 |
78.018,80 |
85.000,00 |
Poskytnuté návratné fin. výpomoci dlh. |
|
|
|
Poskytnuté návratné fin. výpomoci krát. |
|
|
|
Časové rozlíšenie |
505,75 |
359,1 |
400 |
8.2. Zdroje krytia
Názov |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
Skutočnosť k 31.12.2016 |
Predpoklad na rok 2017 |
Vlastné imanie a záväzky spolu |
2.325.092,38 |
2.288.677,30 |
2.279.021,28 |
Vlastné imanie |
1.637.996,13 |
1.653.638,11 |
1.670.000,00 |
z toho : |
|
|
|
Oceňovacie rozdiely |
|
|
|
Fondy |
36.499,59 |
|
|
Výsledok hospodárenia |
1.601.496,54 |
1.653.638,11 |
1.670.000,00 |
Záväzky |
169.477,55 |
30.282,90 |
18.600,00 |
z toho : |
|
|
|
Rezervy |
600 |
600 |
600 |
Zúčtovanie medzi subjektami VS |
|
|
|
Dlhodobé záväzky |
1.269,63 |
2.118,28 |
3.000,00 |
Krátkodobé záväzky |
14.336,46 |
14.788,30 |
15.000,00 |
Bankové úvery a výpomoci |
153.271,46 |
12.776,32 |
0 |
Časové rozlíšenie |
517.618,70 |
604.756,29 |
590.421,28 |
8.3. Pohľadávky
Pohľadávky |
Zostatok k 31.12 2015 |
Zostatok k 31.12 2016 |
Pohľadávky do lehoty splatnosti |
3.427,66 |
3.081,27 |
Pohľadávky po lehote splatnosti |
0 |
0 |
8. 4 Záväzky
Záväzky |
Zostatok k 31.12 2015 |
Zostatok k 31.12 2016 |
Záväzky do lehoty splatnosti |
15.606,09 |
16.906,58 |
Záväzky po lehote splatnosti |
0 |
0 |
9. Hospodársky výsledok za 2016 - vývoj nákladov a výnosov
Názov |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
Skutočnosť k 31.12.2016 |
Predpoklad rok 2017 |
Náklady |
332.341,76 |
381.603,88 |
411.100,00 |
50 – Spotrebované nákupy |
58.712,76 |
70.418,14 |
72.000,00 |
51 – Služby |
47.841,19 |
53.146,46 |
55.000,00 |
52 – Osobné náklady |
164.874,45 |
182.190,66 |
200.000,00 |
53 – Dane a poplatky |
421,61 |
94,5 |
100 |
54 – Ostatné náklady na prevádzkovú činnosť |
5.305,44 |
1.116,49 |
1.000,00 |
55 – Odpisy, rezervy a OP z prevádzkovej a finančnej činnosti a zúčtovanie časového rozlíšenia |
47.841,66 |
60.849,00 |
70.000,00 |
56 – Finančné náklady |
3.878,56 |
4.977,23 |
5.000,00 |
57 – Mimoriadne náklady |
|
|
|
58 – Náklady na transfery a náklady z odvodov príjmov |
3.466,09 |
8.811,40 |
8.000,00 |
59 – Dane z príjmov |
|
|
|
Výnosy |
380.239,32 |
395.967,34 |
416.650,00 |
60 – Tržby za vlastné výkony a tovar |
11.744,74 |
11.282,94 |
11.500,00 |
61 – Zmena stavu vnútroorganizačných služieb |
|
|
|
62 – Aktivácia |
|
|
|
63 – Daňové a colné výnosy a výnosy z poplatkov |
299.067,81 |
328.893,53 |
350.000,00 |
64 – Ostatné výnosy |
26.167,93 |
11.913,55 |
12.000,00 |
65 – Zúčtovanie rezerv a OP z prevádzkovej a finančnej činnosti a zúčtovanie časového rozlíšenia |
600,00 |
600,00
|
600,00 |
66 – Finančné výnosy |
9,41 |
62,19 |
50 |
67 – Mimoriadne výnosy |
|
672,47 |
|
69 – Výnosy z transferov a rozpočtových príjmov v obciach, VÚC a v RO a PO zriadených obcou alebo VÚC |
42.649,43 |
42.542,66
|
42.500,00 |
Hospodársky výsledok /+ kladný HV, - záporný HV/ |
47.897,56 |
14.363,46 |
5.550,00 |
Hospodársky výsledok – kladný v sume 14.363,46 EUR bol zúčtovaný na účet 428 – Nevysporiadaný výsledok hospodárenia minulých rokov.
10. Ostatné dôležité informácie
10.1. Prijaté granty a transfery
V roku 2016 obec prijala nasledovné granty a transfery:
Poskytovateľ |
Účelové určenie grantov a transferov |
Suma prijatých prostriedkov v EUR |
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja |
Miestne komunikácie |
44,32 |
Ministerstvo vnútra SR |
Životné prostredie |
95,97 |
Ministerstvo vnútra SR |
Civilná obrana |
84,00 |
Ministerstvo vnútra SR |
Materská škola- predškoláci |
1.736,00 |
Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny |
VPP – podpora zamestnávania |
3.441,13 |
Ministerstvo vnútra SR |
Voľby |
880,32 |
Dobrovoľná požiarna ochrana SR |
Požiarnici – materiál - nákup |
2.000,00 |
Ministerstvo vnútra SR |
REGOB + Register adries |
347,58 |
Recyklačný fond |
Nákup vriec |
649,00 |
Volsvagen |
Materská škola - zeleň |
500 |
10.2. Poskytnuté dotácie
V roku 2016 obec poskytla zo svojho rozpočtu dotácie v zmysle VZN č.7 o poskytovaní dotácií z rozpočtu obce:
Prijímateľ dotácie |
Účelové určenie dotácie |
Suma poskytnutých prostriedkov v EUR |
Telovýchovná Jednota |
Bežné výdavky podľa VZN |
5.000,00 |
Spoločný obecný úrad |
Bežné výdavky |
2.278,21 |
Novonarodené deti v obci |
Príspevok pri narodení - ZPOZ |
600,00 |
Arriva Liorbus |
Doplatok spojov |
2.024,33 |
ZMOS, ZMODO |
Členské príspevky |
549,68 |
Evanjelická cirkev |
Oprava kostola |
500,00 |
Rímsko-katolícka cirkev |
Oprava kostola |
500,00 |
Jednota dôchodcov |
Kultúrne akcie |
500,00 |
10.3. Významné investičné akcie v roku 2016
Najvýznamnejšie investičné akcie realizované v roku 2016:
- Rekonštrukcia a modernizácia Verejného osvetlenia
- Dostavba zberného dvora
10.4. Predpokladaný budúci vývoj činnosti
Predpokladané investičné akcie realizované v budúcich rokoch:
- Oprava cestnej komunikácie a zberných žľabov na povrchovú vodu
- Oprava kancelárskych priestorov na Obecnom úrade
- Rekonštrukcia cestného žľabu v lokalite Zábrež pri bývalom Poľnohospodárskom družstve.
- Príprava rekonštrukcie kultúrnej pamiatky- veža Gäceľ.
- Zateplenie Obecného úradu, výmena garážových verí a výmena kotla.
10.5. Udalosti osobitného významu po skončení účtovného obdobia
Obec nezaznamenala žiadnu udalosť osobitného významu po skončení účtovného obdobia, za ktoré sa vyhotovuje výročná správa.
10.6. Významné riziká a neistoty, ktorým je účtovná jednotka vystavená
Obec nevedie žiadny súdny spor .
Vypracoval: Bc.Mária Babiaková Schválil:Peter Hrivnák
V Oravskej Porube, dňa 15.03.2017